יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

פתרונות מעבדה - מנדף כימי

מעבדה נקייה וסטרילית היא תנאי הכרחי לעבודה בטיחותית במפעלי תעשיות רגישות. על מנת לשמור על רמת הניקיון הגבוהה ביותר, יש להיעזר בפתרונות ריהוט למעבדה מותאמים, שתוכננו במיוחד על מנת לדחות חלקיקים ואבק, ולשמור על בטיחות העובדים המתעסקים בחומרים מסוכנים. אחד הפריטים החיוניים לשמירה על חדרים נקיים הוא מנדף כימי.

מהו מנדף כימי?

מנדף כימי הוא עמדת עבודה לשימוש במעבדות, האחראי לנידוף חומרים וכימיקלים מהחלל אל מחוץ למתחם הרגיש. המנדף בנוי בצורה אווירודינאמית, שואב את האוויר הנגוע בחלקיקים בלתי רצויים ופולט אותו באמצעות צינורות מוליכים. המתקן מכיל חומרים מעכבי בעירה ואף מגן על המשתמש מרסיסי זכוכית אקראיים. מכל בחינה, המנדף הוא פריט ריהוט למעבדה המיועד לספק הגנה מרבית מפני חומרים מסוכנים.
על מה חשוב להקפיד כשבוחרים מנדף כימי?
ישנם סוגים שונים של מנדפים כימיים, וכדאי לבחור בחכמה את המתאים ביותר עבור המעבדה שלכם. ישנם מספר פרמטרים שכדאי לבחון על מנת לוודא שבחרתם במנדף הנכון עבורכם:
גודל -  מנדף הוא עמדה בעלת נפח התופסת מקום במעבדה, ולכן מומלץ למדוד מראש את הגודל שתקצו לו בחלל.
צורך -  לכל מנדף יש רמת ביצוע שונה, בחלקם ניתן לבצע פרוייקט אחד בלבד ובחלקם מספר פרויקטים בו זמנית. קבעו מראש מה היקף העבודה הדרוש במעבדה ובחרו מנדף בהתאם.
תשתיות -  מנדף כימי מתחבר לקיר, ולכן מומלץ לפנות מבעוד מועד איזור פנוי להצבת העמדה. בנוסף, יש לקחת בחשבון את גובה משטח העבודה הקיים במעבדה, והתאמת המנדף אליו על מנת להבטיח נוחות בשעות העבודה הארוכות. כדאי גם לשים לב- האם יש במנדף מספיק מרחב לרגליים של העובדים, על מנת שלא ליצור תסכול וחוסר נוחות.
בסך הכל, יש להקפיד על עמידות המנדף, אמינות החברה המייצרת, יכולת אינטגראציה עם התשתיות הקיימות וייצור סביבת עבודה נוחה עבור העובדים. כמובן, חובה לוודא כי החברה המייצרת פועלת לפי התקן הישראלי, ואף לפי תקנים בינלאומיים מחמירים.
פתרונות מעבדה- בחירה מקצועית!
על מנת לבצע את התאמת פתרונות המעבדה, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית המעסיקה מומחים בתחום. שימוש בייעוץ מקצועי יבטיח לכם כי המנדפים שתציבו במפעל שלכם הם הפיתרון היעיל והאמין ביותר עבור צרכי העבודה בו. לכל תעשייה ומעבדה מאפיינים ייחודיים ודרישות משתנות, אותם יש לנתח ולבנות לפיהם פרופיל לקוח אישי. לפי פרופיל המעבדה נוכל להתאים עבורכם תכנית המשלבת יעילות, בטיחות, נוחות ואסתטיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה